Workshop Safarifotografie, een goede voorbereiding op uw fotovakantie

Eindelijk is het dan zover. De spaarpot zit vol en u gaat een reis boeken naar een ver land met veel beesten. En die gaat u natuurlijk veelvuldig fotograferen. Maar u kent ook de verhalen van fotografen die teleurgesteld terug komen. Er ging teveel mis, waardoor veel foto’s onscherp zijn, of volkomen fout belicht. Of ze waren te vroeg, te laat, te ver, te hoog, te laag, of afgeleid. Beesten fotograferen in het wild is een vaardigheid waar je eigenlijk op zou moeten oefenen voordat het voor ‘het eggie’ is.

Speciaal voor fotografen die op fotosafari gaan, heeft Bart Fotografie een workshop ontwikkeld die je alvast laat wennen aan het fotograferen van grote beesten, in de Nederlandse ‘wildernis”. We gaan naar een plek van uw keuze om daar te oefenen. Hieronder treft u deze locaties. Samen kiezen we er 1 of meerdere waar we die dag langs gaan.
 
De camera
Korte uitleg over de basistechniek van een camera in combinatie met lenzen en de lichtomstandigheden. We bekijken welke lenzen geschikt zijn voor dierfotografie. Maar we behandelen ook materialen en accessoires die daarbij van pas komen. Zoals beanbags, statieven, extenders, etc.

Het onderwerp
Vooraf kiezen we samen een (of meerdere) geschikte locatie(s) uit. Daar verzamelen we en wandelen door dat park. De sport is het dier zo te fotograferen dat het in een mooie natuurlijk setting staat. Naast scherpte letten we vooral ook op compositie en het juiste gebruik van de natuurlijke lichtomstandigheden.

Te bezoeken locaties;
Natuurpark Het Aardhuis (Apeldoorn, Edelherten en Zwijnen)
De Oostvaardersplassen (Lelystad, Konikpaarden)
De Amsterdamse Waterleidingduinen (Zandvoort, Vossen en Damherten)
Wildpark Anholter Schweiz (Duitsland, divers Europees wild)
De Noorderheide (Laren, Reeën)
De Apenheul (Apeldoorn, Apen)

Safaripark Beekse Bergen (Hilvarenbeek, diverse wild)
Lentevreugd (Katwijk, Konikpaarden en Schotse Hooglanders)

De nabewerking
Een foto uit welke camera dan ook, is niet af. Dus leg ik uit wat je minimaal moet doen aan een beeld, zodat je er echt het allerbeste uithaalt. Vooral bij dieren in de ruimte zijn er vaak storende elementen in beeld. Die leren we weg te poetsen. Maar vooral kleur, contrast en belichting kunnen veel fraaier worden in de nabewerking.

We starten om 10.00 uur bij een park naar keuze en bespreken daar ook de theorie bij een lekker kopje koffie of thee met een versnapering daarbij. Dan gaan we tot 15.00 uur fotograferen. Daarna behandelen we de fotonabewerking tot 16.00 uur bij Bart thuis.

Kosten per persoon; 125 euro (de tweede en volgende persoon tegelijkertijd aangemeld, 100 euro).
Groepsgrootte tot maximaal 4 personen. Koffie, thee, frisdranken en reiskosten (tot 50 km) zijn inbegrepen, lunch en eventuele entree zijn voor eigen rekening. De workshop kan op alle dagen van de week gegeven worden gedurende het gehele jaar.

Schrijf je hier in, of bel 06 53384575, of mail naar workshops@bartfotografie.eu